Identifikační údaje a anotace projektu Výzvy č. 56
Název projektu: | Podpora výuky jazyků |
Registrační číslo: | CZ.1.07/1.1.00/56.2248 |
Číslo OP: | CZ.1.07 |
Název OP: | OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost |
Číslo výzvy: | 56 |
Název prioritní osy: | Počáteční vzdělávání |
Číslo prioritní osy: | 7.1 |
Číslo oblasti podpory: | 7.1.1 |
Název oblasti podpory: | Zvyšování kvality ve vzdělávání |
Typ projektu: | IP – ostatní |
Projekt je zaměřen na podporu kurikulární reformy a výuku cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních.
Doba trvání projektu: 1. 7. 2015 – 31. 12. 2015
Zvolené šablony klíčových aktivit:
KA č. 1: Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.
KA č. 2: Zahraniční jazykový kurz pro učitele.
KA č. 4: Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky.
Cílová skupina projektu:
- Pedagogičtí pracovníci středních škol
- Žáci středních škol
Míra podpory:
Výše finanční podpory na individuální projekt ostatní činí 100 % způsobilých výdajů projektu (85 % ze zdrojů ESF a 15 % ze státního rozpočtu ČR).
Charakteristika zvolených klíčových aktivit:
KA č. 1: Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.
Cílem je zavedení Čtenářské dílny do vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura jako jednoho z prostředků ke zvýšení zájmu o čtenářství a zlepšení čtenářské gramotnosti.
Dále získání / zvýšení odborných kompetencí pedagogů pro realizaci Čtenářských dílen ve výuce.
Učitelé / škola vytvoří 2 různé tematické plány Čtenářských dílen pro 2 vybrané ročníky na celý školní rok 2015/2016. Každý ze dvou tematických plánů bude obsahovat popis nejméně deseti Čtenářských dílen na jeden školní rok.
V průběhu trvání projektu proběhne v každém ze dvou vybraných ročníků nejméně 6 Čtenářských dílen, ověřujících část doloženého tematického plánu. Předpokládaná doba trvání jedné Čtenářské dílny je jedna vyučovací hodina.
Současně budou zajištěny materiální podmínky potřebné pro realizaci Čtenářských dílen: povinný nákup nejméně 100 kusů knih v papírové podobě (lze i více kusů od jednoho titulu) na jednotku klíčové aktivity.
Čtenářská dílna bude podporovat a rozvíjet individuální schopnosti žáků v oblasti čtenářství a čtenářské gramotnosti.
KA č. 2: Zahraniční jazykový kurz pro učitele.
Cílem je zlepšení jazykových kompetencí pedagogů na základních a středních školách.
Krátkodobý intenzivní kurz v zahraničí v trvání min. 10 pracovních dnů (bez cesty) pro učitele ZŠ/SŠ. Kurz může být zaměřen na zlepšování jazykových kompetencí obecně nebo na „Teacher Training“ (speciální příprava pro učitele cizích jazyků).
KA č. 4: Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky.
Zlepšení jazykových kompetencí žáků a prohloubení jejich znalostí o zemích EU a ESVO (Evropské sdružení volného obchodu).
Krátkodobý jazykově-vzdělávací pobyt v zahraničí pro žáky v délce trvání minimálně 5 kalendářních dní včetně cesty. Žáci absolvují jazykovou výuku v rozsahu nejméně 9 vyučovacích hodin za celý pobyt a seznámí se s významnými reáliemi příslušného místa.