Kontaktní údaje:
Školní výdejna s jídelnou je součástí SŠGS, Přerov, Šířava 7. Strava je připravována ve Středisku odborné přípravy – školní restaurace Bečva se sídlem v Přerově, nábř. PFB 21, která je jejím odloučeným pracovištěm. Odtud je strava expedována a přepravována.
Odpovědná vedoucí:
Pavlína Bělohoubková (tel. 581 205 280, e-mail: belohoubkova@sirava.cz)
Webové stránky: www.sirava.cz
I.
Zásady provozu
Školní jídelna slouží pro studenty Střední školy gastronomie a služeb, Přerov a Střední zdravotnické školy, dále pro pedagogické i nepedagogické pracovníky zmiňovaných škol.
Provozní řád školní jídelny se řídí vyhláškou o školním stravování č. 463/2011 Sb, vyhláškou č. 602/2006 Sb. o hygienických požadavcích na stravovací služby, zákonem č. 121/2004 o péči o zdraví lidu, zákonem 258/2000 o veřejném zdraví a vyhláškou MZ ČR č. 195/2005; vše ve znění pozdějších předpisů, tedy v platném znění.
Vyhlášky o školním stravování a hygienické předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři školní jídelny.
II.
Organizace provozu stravování
Doba výdeje obědů
Výdejní doba pro strávníky 11:15 – 13:45 hodin. V době od 11:00 – 11:15 hodin je určen výdej do čistých jídlonosičů a jídlo je určeno k okamžité spotřebě.
Výdej oběda do jídlonosičů je povolen v případě, má-li se zabezpečit stravování nemocného žáka v první den onemocnění, pokud již nelze stravu odhlásit. Doporučená doba odběru je od 11:00 – 11:15 hodin. Do skleněných nádob se strava nevydává.
Výše stravného a způsob podávání obědů
Strávníci mají možnost každý den výběru z nabídky jídelního lístku.
Celková cena oběda: 60 Kč
Studenti: 33 Kč
Evidence odebraných obědů se provádí prostřednictvím čipu.
Úhrada stravného
Forma úhrady:
a) inkasem
b) hotově
a) inkasováním částek ze sporožirových nebo jiných bankovních účtů na základě předchozího povolení strávníků nebo zákonných zástupců strávníků. V případě platby výše uvedeným způsobem je třeba: vyzvednout tiskopis a učinit potřebné kroky u peněžního ústavu, potřebný tiskopis doručit zpět a to nejpozději do 15. v měsíci. V případě ukončení stravování doporučujeme zrušit povolení k inkasu u bankovního ústavu.
b) v hotovosti – v pokladně školy v 1. patře, kancelář č.105, provozní doba prodeje: 7:30 – 13:30 hodin.
Přihlašování a odhlašování stravy
Každý zájemce o stravu si může zakoupit stravu hotově nebo inkasem. Strávník, který hradí stravu inkasem, je automaticky přihlášen ke stravování na následující měsíc a je mu zinkasována potřebná částka úhrady.
Stravu lze přihlásit nebo odhlásit nejpozději den předem do 14:00 hodin osobně prostřednictvím vedoucí školní výdejny, telefonicky na čísle 581 205 280 nebo přes internet (přihlašovací údaje na internet vydává vedoucí výdejny stravy). V případě, že strávník onemocní a neodhlásí si oběd den předem, odebere si stravu první den nemoci do jídlonosiče.
Každý strávník má možnost nastavit stravovací zvyklosti (výběr dnů v měsíci, ve kterých se chce stravovat). Nastavení platí po celou dobu stravování, pokud jej strávník sám nezmění.
Nárok na dotované školní stravování
vzniká pouze v souvislosti s pobytem žáka ve vyučování. Žák, který nebyl přítomen ve škole, nemá nárok na odebrání oběda v jídelně. Výjimkou je první den nemoci, kdy lze vydat oběd do jídlonosiče, pokud nebylo možno oběd včas odhlásit. Pokud by rodiče žáka měli zájem o odebrání stravy i v dalších dnech nepřítomnosti žáka ve škole, musí uhradit plnou cenu oběda, tj. 60 Kč. (Vyhláška 463/2011 Sb).
Neodhlášený a neodebraný oběd je strávníkovi vždy účtován.
Čipy pro odběr stravy
Každý strávník si musí zakoupit čip za vratnou zálohu 100,- Kč. Jídlo je vydáno pouze za předpokladu, že strávník má čip aktivní, nepoškozený a s předplacenou stravou.
Na základě osobních informací může strávník výjimečně obdržet v pokladně náhradní stravenku. Při ztrátě nebo poškození čipu si však musí koupit nový. Každou ztrátu čipu by měl strávník ve svém zájmu co nejdříve nahlásit v pokladně, aby mohl být zablokován a nemohl být zneužit.
Strávník má nárok na vrácení peněz za čip do jednoho roku od ukončení stravování, čip je odkupován pouze nepoškozený, čistý a plně funkční.
Stav kreditu na čipu
denně u vedoucí školní výdejny v provozních hodinách, telefonicky na tel. 581 205 280 nebo na internetu.
Vyúčtování (v případě nemoci a na konci školního roku)
se provádí u všech strávníků u inkasovaných částek z účtů vrácením přeplatků na příslušné účty. V případě nemoci se inkasovaná částka na následující měsíc poníží o částku, která má být vrácena za neodebranou stravu. Při platbách v hotovosti vrácením přeplatku přes pokladnu v dohodnutém termínu. Studentům 1. – 3. ročníků se inkasní platba v měsíci srpnu automaticky převádí na září následujícího školního roku, tzn., že oběd je uhrazen 1. stravovací den v září.
Ostatní
v době školních prázdnin a ostatního volna (např. státní svátky) jsou strávníci automaticky odhlášeni. V případě, že dojde z jakéhokoliv důvodu k uzavření jídelny, budou strávníci včas předem informováni, buď upozorněním na vývěsce u vchodu do jídelny nebo na internetových stránkách www.sirava.cz. Jídelní lístek je vždy v dostatečném předstihu vyvěšen vždy ve školní jídelně, na nástěnce vyhrazené pro žáky v 1. patře budova A a na webových stránkách. Změna jídelníčku je vyhrazena.
Organizace provozu stravování v době epidemie
Školní stravování se může poskytovat za uvedených pravidel, pokud nestanoví KHS nebo MZd jinak, viz. Příloha č. 1.
III.
Vlastní organizace provozu
-
v celém objektu platí zákaz kouření a konzumace alkoholických nápojů, příp. užívání jiných omamných látek
-
vydané jídlo je určeno ke konzumaci v jídelně, a strávníci je proto neodnášejí z místnosti
-
strávníci jsou povinni řídit se pokyny vedoucí ŠJ, dozorujícího pedagoga
-
strávníci jsou povinni se chovat při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování
-
problémy nebo své připomínky k pokrmům, technické nebo hygienické závady strávník hlásí vedoucí jídelny nebo pedagogickému dozoru
-
mimořádný úklid jídelny během výdejní doby (rozbité nádobí, rozlitý čaj) zajišťuje dozorující pedagog
-
úraz, nevolnost ve školní jídelně hlásí strávníci dozorujícímu pedagogovi
-
výdej obědů pouze do hygienicky čistých jídlonosičů , pokud nebudou nádoby hygienicky čisté, nebude oběd do těchto nádob vydán, pouze na talíř ŠJ
-
pro odkládání svršků a tašek slouží vyhrazené prostory
-
doporučuje se nosit cenné věci (hotovost, mobilní telefony, klíče apod.) při sobě
-
za opakované přestupky a hrubé porušování řádu ŠJ má vedoucí ŠJ po dohodě s ředitelem školy možnost strávníka vyloučit ze stravování
Poznámka:
Všechna výše uvedená ustanovení jsou platná od 1. 9. 2020 do odvolání, nebo v případě změn vyplývajících z platné legislativy, příp. změn vydaných ředitelem školy.
V Přerově dne 1. 9. 2020
Ing. Martin Kovář
ředitel školy
Příloha č. 1
BEZPEČNOSTNÍ PRAVIDLA
- Před vstupem do jídelny si každý vydezinfikuje ruce.
- Jídlo, nápoje, příbory vydává personál jídelny.
- Je nutné dodržovat rozestupy při čekání na výdej jídla.
- Harmonogram doby výdeje obědů pro strávníky bude vyvěšen při vstupu do jídelny.
- Cizí strávníci budou mít vyčleněný samostatný čas nebo oddělený prostor.
V Přerově dne 1. 9. 2020
Ing. Martin Kovář
ředitel školy